Vi starter hver tirsdag kl. 10

fra den store busholdeplads ved Østeralle. Lige overfor Kvickly i Ebeltoft.

Alle er velkommer - er du ikke medlem koster det 40 kr. pr. voksen.

Du deltager på eget ansvar.

Her følger de kommende ture

Skovbjerg, tirsdag den 2. juli 2024

Cykelturen bringer os til Skovbjerg i Mols Bjerge og en lille vandretur til mindestenen for A. P. Møller, der opkøbte området, men i 1971 overdrog området til Statsskovvæsenet. Dette opkøb har formodentlig reddet området fra at ende som sommerhusområde. I dag er skoven fredet og får derfor lov at stå uberørt som en smuk naturskov.

Hålen, tirsdag den 9 . juli 2024

Vi kører til Femmøller og videre til Molslaboratoriet, herfra køres der til Provstgård, hvor vi stiller cyklerne og vandrer ind i Hålen, som vi går igennem både på randen af hullet og i bunden af hullet.
Turen til og fra Hålen kan varieres fra gang til gang.
Hjemturen går via Bogens og Femmøller.

Hasnæs Rundt, tirsdag den 16 . juli 2024

Men vi begynder turen med at cykle gennem havnemiljøet i Ebeltoft, - over Ahl til Øer, gennem Lille Raneladegård, den økologiske gård med alle dyrene og videre til Blushøj, før du kan opleve den mest fantastiske udsigt til øen Hjelm.

Gravlev Stien, tirsdag den 23. juli 2024

Danmarks skønneste natur ligger gemt i denne cykeltur. Vi cykler gennem gammel skov og et stort vådområde. Vi får også et indkig til vilde dyr ved Ree Park - Ebeltoft Safari. Hjemover skal vi op i fugletårnet ved Djurslands største Sø, - Stubbe Sø og endelig besøger vi Dråby Kirke, også kaldet Djurslands Domkirke, på grund af kirkens størrelse.

Tremosegård, tirsdag den 30. juli 2024

Denne cykeltur bringer os ud i det fantastiske Mols Bjerge. Vi kører fra Ebeltoft ud mod Femmøller Strand og op forbi Molslaboratoriet.

Vi skal videre ud ad Provstskovvej og Toggerbovej til vi kommer til Tremosevej som vi skal op af.

Her ligger Tremosegård – det vil sige at gården er nu revet ned for flere år siden. Men der ligger et kæmpe dybt død-ishul.

Et pragtfuldt sted med flotte udsigter ud over Mols Bjerge.