Jernhatten

Vi skal på denne cykeltur, gennem et af de mange sommerhusområder i Ebeltoft og langs Kattegats kyst, til den velbevarede Skanse fra Englandskrigen. Herfra cykler vi videre til Jernhatten hvor vi stiller cyklerne og traver til toppen, 49 m. over havets overflade. Et populært udsigtspunkt, hvor sagnene fortæller om trolde og hekse, og stenen Blak. Hjemover cykler vi gennem ”havnebyen” Dråby, og forbi Ebeltoft Golfbane.

Mødested: Fregatten Jylland i Ebeltoft. Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Auf dieser Fahrradtour durchqueren wir eines der vielen Ferienhausgebiete in Ebeltoft und fahren
der Kattegat Küste entlang zu der gut erhaltene Schanze des Englandkrieges. Von hier fahren wir
weiter nach Jernhatten, wo wir die Fahrräder hinstellen und zu dem Gipfel 49 Meter über dem Meeresspiegel gehen. Ein beliebter Aussichtspunkt, wo die Sagen von Trollen und Hexen erzählen, und
der Stein Blak.
Nach Hause fahren wir durch die „Hafenstadt“ Dråby, und am Golfplatz Ebeltofts vorbei.

Treffpunkt: Die Fregatte Jütland in Ebeltoft.